Dojrzałość szkolna
Badanie dzieci w poradni – pod kątem dojrzałości szkolnej:
to badanie inteligencji, rozwoju psychomotorycznego oraz funkcjonowania emocjonalnego i społecznego;
to dodatkowe uzupełnienie tego, co o dziecku wiedzą jego rodzice i nauczyciel przedszkola;
to pomoc w podjęciu przez rodziców ostatecznej, samodzielnej decyzji: „co będzie lepsze dla mojego dziecka: odroczenie obowiązku szkolnego, przyspieszenie obowiązku szkolnego, czy nauka w klasie I zgodnie z wiekiem ustalonym ustawowo tj. 7 lat?”
Na czym polega badanie w poradni?
Badanie w poradni – to w zasadzie jednorazowe spotkanie z dzieckiem i jego rodzicami, trwające ok. 3 godziny;
Badanie przeprowadza psycholog, pedagog, logopeda;
Testy diagnostyczne mają formę zabawową, nie powodują stresu ani nadmiernego przemęczenia;
Rodzice uzyskują wiedzę o funkcjonowaniu ich dziecka na tle jego rówieśników w następujących sferach:
rozwój umysłowy (inteligencja oraz związane z nią funkcje poznawcze: m.in. pamięć, uwaga, zasób słownictwa, wiedza społeczna, funkcje wzrokowo-przestrzenne oraz słuchowo-językowe)
rozwój emocjonalny (dojrzałość emocjonalna i społeczna)
rozwój motoryczny ( sprawność dłoni w zakresie ruchów precyzyjnych oraz zręczność ruchowa całego ciała)
rozwój mowy ( norma wiekowa lub opóźnienie, wady wymowy)
lateralizacja (dominacja oka i ręki)
Po zakończeniu badania rodzice otrzymują informację o wynikach diagnozy oraz wskazówki, nad jakimi umiejętnościami dziecka należy pracować, aby zapewnić mu prawidłowy i harmonijny rozwój.
Na takie badanie w przyjaznej i bezpiecznej atmosferze zapraszamy dzieci wraz z rodzicami!
Dyrektor PP-P w Tomaszowie Mazowieckim – Bogumiła Szmid wraz z pracownikami.
Opracował: Hubert Cabała
opinia przedszkolna o dziecku [.doc, 47.50 kB]