Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Sieci Wsparcia i Samokształcenia

SWiS - "Specjalista ze Specjalistą WWR" - rola wzajemnej współpracy.

SZANOWNI PAŃSTWO

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna  w Tomaszowie Mazowieckim w roku szkolnym 2024/2025 rozpoczyna cykl spotkań w ramach:

Sieci Współpracy i Samodoskonalenia z placówkami oświatowymi miasta Tomaszowa Mazowieckiego i powiatu tomaszowskiego

Tematem tegorocznych spotkań będzie:

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

 „Specjalista ze Specjalistą WWR” – rola wzajemnej sieci współpracy.

KOORDYNATORKI: mgr Julita Klimek, mgr Urszula Łaska

  • Współpraca i samodoskonalenie

Jak ważna i kluczowa jest rola Zespołu Wczesnego Wspomagania rozwoju dziecka, którego celem jest ocena jego postępów oraz monitorowanie trudności w funkcjonowaniu, w tym identyfikowanie i eliminowanie barier i ograniczeń  w środowisku utrudniających jego aktywność i uczestnictwo w życiu społecznym? Porozmawiajmy RAZEM, wymieńmy nasze DOŚWIADCZENIA!

  • Planowana tematyka spotkań:
  1. Opina i orzeczenie – to nie jest trudne!
  2. Obserwacja rozwoju dziecka- wzrok, słuch, język, ruch- podstawą powodzenia w edukacji przedszkolaka!
  3. Okresowa ocena postępów dziecka, uszczegółowienie diagnozy - Diagnoza Krótką Skalą Rozwoju Dziecka i testem SWM.
  4. Współpraca z rodzicem – nawiązanie prawidłowej relacji terapeutycznej, wydawanie zaleceń do pracy z dzieckiem w domu.
  5. Trudności i sukcesy w pracy terapeutycznej specjalisty prowadzącego zajęcia WWR– wymiana doświadczeń
  6. Czego oczekują terapeuci, wychowawcy od PPP?- wymiana doświadczeń, dyskusja.

 Ponadto w czasie spotkań zapoznamy się z narzędziami  diagnostycznymi:

Krótka Skala Rozwoju Dziecka

autorka: Magdalena Chrzan-Dętkoś

 SWM - Test do badania zagrożenia dysleksją

autorzy: Cieszyńska Jagoda, Korendo Marta; Centrum Metody Krakowskiej

KSRD umożliwia przeprowadzenie wstępnej oceny rozwoju dziecka w wieku od 12 m.ż. do 12 r.ż. już na etapie zbierania wywiadu rozwojowego z dzieckiem (w warunkach poradni psych-ped czy gabinetu diagnostycznego) bądź też na podstawie pogłębionej obserwacji funkcjonowania dziecka w żłobku, przedszkolu czy szkole. Narzędzie oparte jest o tzw. normy rozwojowe i ma charakter tzw. check-listy. Ocena rozwoju dokonana z zastosowaniem KSRD daje diagnoście informację o prawidłowości rozwoju dziecka bądź konieczności pogłębienia diagnozy wraz ze wskazaniem obszarów deficytowych. KSRD ocenia rozwój dziecka w obszarach: motorycznym, poznawczym, emocjonalnym oraz mowy. Zestaw składa się z 14 arkuszy diagnostycznych przypadających na poszczególne miesiące (12, 18, 24, 30) oraz lata (3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12) życia. Narzędziem mogą posługiwać się zarówno psycholodzy jak i pedagodzy diagności. 

SWM - Przesiewowy test do badania zagrożenia dysleksją dla logopedów, psychologów, pedagogów, nauczycieli przedszkola, terapeutów wczesnej interwencji.

Zadania:

  • Badanie dominacji stronnej.
  • Badanie funkcji słuchowych- powtarzanie podanych samogłosek, sylab, wyrazów.
  • Badanie funkcji wzrokowych: analiza i synteza wzrokowa.
  • Badanie użycia języka: artykulacja i komunikacja.
  • Badanie pamięci sekwencyjnej- lewopółkulowej.
  • Badanie grafopercepcji.

Narzędzia pozwolą na diagnozę trudności dziecka i włączenie wczesnych oddziaływań terapeutycznych.

HARMONOGRAM SPOTKAŃ

  1. 11.2024 r. godz.16.00 - ,, Opinia i orzeczenie – to nie jest trudne ! ‘’

 01. 2025 r. godz.16.00 - ,, Obserwacja rozwoju dziecka – wzrok, słuch, język, ruch- podstawą powodzenia w edukacji przedszkolaka !

 02. 2025 r. godz.16.00 - ,, Okresowa ocena postępów dziecka, uszczegółowienie diagnozy- Diagnoza Krótką Skalą Rozwoju Dziecka i testem SWM.

 03.2025 r. godz.16.00 - ,, Współpraca z rodzicem – nawiązanie prawidłowej relacji terapeutycznej, wydawanie zaleceń do pracy z dzieckiem w domu’’.

 04.2025 r. godz.16.00 - ,, Trudności i sukcesy w pracy terapeutycznej specjalisty prowadzącego zajęcia WWR- wymiana doświadczeń.

 05.2025 r. godz.16.00 - ,, Czego oczekują terapeuci, nauczyciele, wychowawcy od poradni psychologiczno- pedagogicznej? – wymiana doświadczeń, dyskusja .

Serdecznie zapraszamy wszystkie zainteresowane osoby. Jednocześnie zwracamy się z uprzejmą prośbą o potwierdzenie uczestnictwa w wybranych spotkaniach pod numerem Poradni:  44 723 34 86 w godzinach 8-16 do koordynatorek spotkań: J. Klimek lub U. Łaskiej.

Koordynatorki: p. Julita Klimek, adres e-mai: julitaklimek@ppptm.pl; p. Urszula Łaska, adres e-mail: urszulalaska@ppptm.pl

 

SWiS - cykliczne spotkania dla szkolnych specjalistów.

Koordynator: p. Katarzyna Tomala, adres e-mai: katarzynatomala@ppptm.pl.

W roku szkolnym 2024/2025 zaplanowano cztery spotkania o tematyce:

1. "Kształtowanie odpowiedzialności społecznej jako jednej z podstawowych kompetencji osobowościowych - na co zwrócić uwagę tworząc zajęcia warsztatowe dla uczniów na różnych poziomach rozwoju" - październik 2024.

2. "Pasja jest znacznie ważniejsza niż precyzja wykonania" (Drews) - jak rozwijać pasje i zainteresowania dzieci - grudzień 2024.

3. "Dzieci i młodzież w obliczu kryzysu. Interwencja kryzysowa z perspektywy szkoły" - kwiecień 2025.

4. "Klasyfikacja objawy zaburzeń neurorozwojowych u dzieci" - kwiecień 2025.

SWiS - Forum Logopedy.

Koordynator: p. Ewa Walaszczyk-Suska, e-mail: ewawalaszczyksuska@ppptm.pl

Wsparcie dla logopedów szkół i placówek powiatu tomaszowskiego.

Tematyka spotkań:

1. Diagnostyka osób funkcjonujących w różnych systemach językowych.

2. Jak wspierać i stymulować rozwój percepcji słuchowej.

3. Jak rozpoznać ucznia z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego.

4. Jak wspierać kondycję psychiczną dzieci i młodzieży, budować poczucie wartości.

5. Autocoaching - jak generować energię do pracy, gdy brakuje sił.

6. Wielospecjalistyczna pomoc dziecku z mutyzmem wybiórczym w placówce edukacyjnej.

7. Etiologia zaburzeń płynności mówienia.

8. Diagnoza i terapia małego dziecka.