Sieci Wsparcia i Samokształcenia
Sieci Współpracy i Samokształcenia
SZANOWNI PAŃSTWO
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Tomaszowie Mazowieckim w roku szkolnym 2025/2026 rozpoczyna cykl spotkań w ramach Sieci Współpracy i Samodoskonalenia z placówkami oświatowymi miasta Tomaszowa Mazowieckiego i powiatu tomaszowskiego
Tematyka tegorocznych spotkań:
I. Spotkania w ramach sieci współpracy i samokształcenia dla pedagogów szkolnych, pedagogów specjalnych, psychologów szkolnych zatrudnionych w szkołach i placówkach powiatu tomaszowskiego - spotkania będą się odbywały w czwartki w godzinach: 9.00 - 11.00.
Harmonogram pracy, tematyka spotkań: dośw1.) 23.10.2025 r. - "Integracja środowiska szkolnych specjalistów - budowanie wspólnoty praktyki" - zajęcia warsztatowe.
2.) 11.12.2025 r. - "Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży - wyzwania i rekomendacje dla praktyki szkolnej. Zadania specjalistów w zakresie wczesnego wsparcia, kierowania do dalszej diagnostyki i współpracy z instytucjami".
3.) "Ocenianie kształtujące i metody aktywizujące jako narzędzia wspierania rozwoju poznawczego ucznia - znaczenie doświadczenia sukcesu poznawczego dla rozwoju motywacji wewnętrznej".
4.) "Krytyczna analiza informacji dostępnych w Internecie - od percepcji do refleksyjnego myślenia. Rola specjalistów szkolnych w tworzeniu kultury krytycznego myślenia wśród uczniów".
Osoba odpowiedzialna: Katarzyna Tomala adres e-mail: katarzynatomala@ppptm.pl - psycholog PP-P w Tomaszowie Mazowieckim.
II. Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka - "Specjalista ze Specjalistą”.
KOORDYNATORKI: mgr Julita Klimek, mgr Urszula Łaska
1.) 21.10.2025 r. godz. 16.00 - "Jak pracować z dzieckiem agresywnym?" - formy i metody współpracy z dziećmi i rodzicami - prowadzenie: p. Marta Sobolak - psycholog PP-P w Tomaszowie Mazowieckim.
2.) 02.12.2025 r. godz. 16.00 - "Opinia i orzeczenie - to nie jest trudne! - analiza dokumentów, programów WWRDZ, rozporządzenia" - prowadzenie p. Urszula Łaska - psycholog PP-P w Tomaszowie Mazowieckim, p. Julita Klimek - logopeda PP-P PP-P w Tomaszowie Mazowieckim.
3.) 03.03.2026 r. godz. 16.00 - "Jak się nie wypalić? - czy jest możliwa praca efektywna i z satysfakcją?" - prowadzenie p. Łukasz Janik - psycholog PP-P w Tomaszowie Mazowieckim.
4.) 19.05.2026 r. godz. 16.00 - "Zaburzenia neurorozwojowe - omówienie głównych cech dziecka z DCD" - prowadzenie p. Julita Klimek - logopeda PP-P PP-P w Tomaszowie Mazowieckim.
Osoby odpowiedzialne: p. Julita Klimek, adres e-mai: julitaklimek@ppptm.pl; p. Urszula Łaska, adres e-mail: urszulalaska@ppptm.pl
Spotkania w ramach sieci współpracy i samokształcenia dla pedagogów szkolnych, pedagogów specjalnych
III. Plan SWiS dla nauczycieli specjalistów zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych w Tomaszowie Mazowieckim i Powiecie Tomaszowskim w roku szkolnym 2025/2026" - Tematyka spotkań:
1.) listopad 2025 - Szkolenie on-line - "Dzieci z DCD muszą wyjść z szafy - trafna diagnoza na spersonalizowaną pomoc w rozwojowych zaburzeniach koordynacji" - dr Bożena Zdaniuk - Uniwersytet Vancouver w Kanadzie oraz dr Jolanta Żaczyńska-Hyle - Uniwersytet Opolski.
2.) marzec 2026 - Dwujęzyczności nie należy się bać - logopedia wobec różnorodności językowej dzieci.
Osoby odpowiedzialne: p. Ewa Walaszczyk-Suska adres e-mail: ewawalaszczysuska@ppptm.pl - logopeda PP-P PP-P w Tomaszowie Mazowieckim, p. Edyta Pietraszewska adres e-mail: edytapietraszewska@ppptm.pl - logopeda PP-P PP-P w Tomaszowie Mazowieckim, p. Elżbieta Zaczyńska adres e-mail: elzbietazaczynska@ppptm.pl - logopeda PP-P PP-P w Tomaszowie Mazowieckim
K
SWiS - Forum Logopedy.
Koordynator: p. Ewa Walaszczyk-Suska, e-mail: ewawalaszczyksuska@ppptm.pl
Wsparcie dla logopedów szkół i placówek powiatu tomaszowskiego.
Tematyka spotkań:
1. Diagnostyka osób funkcjonujących w różnych systemach językowych.
2. Jak wspierać i stymulować rozwój percepcji słuchowej.
3. Jak rozpoznać ucznia z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego.
4. Jak wspierać kondycję psychiczną dzieci i młodzieży, budować poczucie wartości.
5. Autocoaching - jak generować energię do pracy, gdy brakuje sił.
6. Wielospecjalistyczna pomoc dziecku z mutyzmem wybiórczym w placówce edukacyjnej.
7. Etiologia zaburzeń płynności mówienia.
8. Diagnoza i terapia małego dziecka.