Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Polityka Komunikacyjna

Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 10/2024/2025 Dyrektora PP-P w Tomaszowie Mazowieckim w sprawie wdrożenia i stosowania Polityki Komunikacyjnej
 w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tomaszowie Mazowieckim z rodzicami/prawnymi opiekunami dzieci/uczniów.

POLITYKA KOMUNIKACYJNA W PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ
W TOMASZOWIE MAZ.

I. Postanowienia ogólne

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Tomaszowie Maz. prowadzi politykę informacyjną, której celem jest prawidłowy przepływ informacji pomiędzy pracownikami poradni, a jej klientami – pełnoletnimi uczniami oraz rodzicami i prawnymi opiekunami uczniów.

Na podstawie  § 7 i § 8 Statutu PP-P polityka komunikacyjna w szczególności dotyczy opiniowania, orzekania i terapii dzieci i uczniów oraz innych spraw związanych z działalnością statutową poradni.

Na podstawie § 3 pkt 1-3 oraz § 4 Kodeksu Etyki Pracowników PP-P pracownicy podczas komunikowania się z klientami powinni zachować bezstronność, respektować dobra osobiste drugiego człowieka oraz jego przekonania religijne i światopogląd.

Przypadki nieetycznego zachowania pracowników lub niewłaściwego zachowania klientów w trakcie prowadzenia komunikacji, powinny być niezwłocznie zgłaszane Dyrektorowi PP-P.

II. Kanały komunikacji

1. Komunikacja z klientami PP-P odbywa się w formie:

a) Pisemnej (zarówno metodą tradycyjną, jak i elektroniczną),

b) Ustnej rozmowy z klientem (osobistej lub telefonicznej),

c) Informacji zamieszczanych na stronie internetowej placówki lub w mediach społecznościowych,

d) Informacji zamieszczanych na tablicach ogłoszeń w budynku poradni.

2. Komunikacja pisemna.

a) Klienci poradni mogą składać zapytania oraz skargi i wnioski dotyczące pracy placówki w formie pism tradycyjnych (papierowych) przyjmowanych przez sekretariat PP-P.

b) Wnioski dotyczące wydania opinii i orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego powinny być składane po wcześniejszym odbyciu konsultacji z pracownikiem pedagogicznym. Wniosek taki powinien być następstwem postawionej wcześniej diagnozy psychologicznej, pedagogicznej lub logopedycznej.

c) Wnioski o wydanie orzeczeń o potrzebie nauczania indywidualnego lub potrzebie indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego mogą być przyjęte w sekretariacie poradni bez wcześniejszej konsultacji psychologicznej, pedagogicznej lub logopedycznej.

d) Wszelkie wnioski, zapytania i skargi będą mogły być w przyszłości składane w formie elektronicznej przez e-PUAP.

e) Wnioski niemożliwe do realizacji, np. w przypadku gdy PP-P okaże się poradnią niewłaściwą do rozpatrzenia wniosku lub wniosek zostanie złożony bez wcześniejszej konsultacji psychologicznej, pedagogicznej lub logopedycznej, powinny zostać przekazane instytucji właściwej do ich rozpatrzenia lub odesłane wnioskodawcy wraz z informacją o sposobie załatwienia sprawy.

f) Informacje dotyczące spraw związanych z bieżącą pracą placówki np. zapytanie o sposób załatwienia sprawy, mogą być przekazywane telefonicznie lub pisemnie na adres e-mail sekretariatu poradni: sekretariat@ppptm.pl. Natomiast informację o zmianie terminu wizyty w poradni należy przekazywać telefonicznie lub na adresy służbowe pracowników pedagogicznych, które są dostępne na stronie internetowej: ppptm.pl/Kadra. Odpowiedzi będą udzielane w godzinach pracy.

3. Rozmowy ustne (osobiste i telefoniczne).

a) Klienci poradni mają prawo do rzetelnej informacji o sposobach załatwienia spraw z którymi się zgłaszają oraz o wynikach diagnoz psychologicznych, pedagogicznych i logopedycznych, z zastrzeżeniem że informacji o wynikach diagnozy może udzielać jedynie psycholog, pedagog lub logopeda, natomiast informacji o sposobach załatwienia spraw z którymi zgłaszają się klienci mogą informować zarówno pracownicy pedagogiczni, jak i pracownicy sekretariatu,

b) Informacje dotyczące diagnoz psychologicznych, pedagogicznych i logopedycznych oraz informacje dotyczące rozstrzygnięć spraw omawianych na zespołach orzekających mogą być przekazywane telefonicznie jedynie w przypadku całkowitej pewności, że pracownik rozmawia z osobą upoważnioną do odbioru takich informacji,

c) Pracownicy poradni w rozmowach z klientami powinni się kierować bezstronnością i niezależnością. Powinni się także kierować ogólnie przyjętymi normami zachowania, być tolerancyjnymi, respektować dobra osobiste drugiego człowieka,

d) W przypadkach jeśli klient z którym prowadzona jest rozmowa zachowuje się agresywnie lub zachodzi uzasadnione podejrzenie, że może być pod wpływem alkoholu lub innych substancji psychoaktywnych, pracownik ma obowiązek przerwać rozmowę i zawiadomić niezwłocznie przełożonego,

e) Przekazywanie informacji (rozmowy z klientami) mogą się odbywać w godzinach pracy. Pracownicy administracyjni w godzinach pracy sekretariatu, pracownicy pedagogiczni w godzinach określonych przez tygodniowy rozkład zajęć (dotyczy przede wszystkim informacji bezpośrednio po wykonanej diagnozie lub konsultacji) i w godzinach dostępności,

f) Pracownik pedagogiczny ma prawo odmówić rozmowy ustnej lub telefonicznej w czasie pracy jeśli osoba zgłaszająca chęć takiej rozmowy nie była wcześniej umówiona. Wyjątek stanowi godzina dostępności.

III. Informacje o działalności PP-P

  1. PP-P zamieszcza informacje o swojej działalności na stronie internetowej. Znajdują się tam informacje o aktualnościach, o kadrze placówki i sposobach kontaktu (adresy służbowe
    e-mail, godziny dostępności) oraz informacje o sposobach załatwiania spraw klientów wraz
    z drukami do pobrania. Znajduje się tam także oferta edukacyjna placówki.
  2. PP-P zamieszcza informacje o placówce także na tablicach ogłoszeń znajdujących się
    w siedzibie poradni.
  3. PP-P może przekazywać informacje o swojej działalności w formie okolicznościowych ulotek.
  4. Zarówno na stronie internetowej jak na tablicach ogłoszeń oprócz działalności informacyjnej prowadzona jest działalność profilaktyczna i edukacyjna
  5. W przyszłości działalność informacyjna, edukacyjna i profilaktyczna może być prowadzona    w mediach społecznościowych.
  6. IV. Postanowienia końcowe
  7. Dyrektor PP-P przyjmuje skargi i wnioski dotyczące placówki osobiście w środę w godzinach 10:00-13:00.
  8. W przypadku skargi złożonej na pracownika placówki Dyrektor PP-P dąży do wyjaśnienia sprawy wysłuchując obydwu stron.
  9. W sprawach nieuregulowanych Polityką Komunikacyjną PP-P decyduje Dyrektor PP-P.
  10. Załącznikiem do Polityki Komunikacyjnej jest Ankieta monitorująca jakość komunikacji
    z rodzicami/prawnymi opiekunami dzieci i uczniów, oceniająca satysfakcję z poziomu komunikacji z poradnią.
  11. Akt prawa wewnętrznego wprowadzony został Zarządzeniem nr 10/2024/2025 Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tomaszowie Mazowieckim w sprawie wdrożenia
    i stosowania przez pracowników pedagogicznych Polityki Komunikacyjnej
    z rodzicami/prawnymi opiekunami dzieci/uczniów. Dokument został zamieszczony na stronie internetowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tomaszowie Mazowieckim.

Zatwierdzam dnia 18.02.2025 r.

Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

Bogumiła Szmid