Trudności szkolne
Diagnoza przyczyn trudności w uczeniu się kierowana jest do dzieci
i młodzieży doświadczających niepowodzeń szkolnych. Obejmuje diagnozę ogólnego funkcjonowania umysłowego dziecka, poziom rozwoju funkcji percepcyjno – motorycznych oraz ich integracji.
Uwzględnia również inne czynniki mające wpływ na naukę (stan emocjonalny, funkcjonowanie społeczne, sytuacja rodzinna, inne problemy rozwojowe).
Pomaga w określeniu aktualnych potrzeb dziecka na terenie szkoły, domu, wskazuje kierunek oddziaływań psychologiczno – pedagogicznych mających na celu usunięcie źródła niepowodzeń szkolnych lub zapobiegających ich pogłębianiu się.
Umożliwia uzyskanie opinii i orzeczeń na potrzeby szkół i placówek oświatowych uprawniających do korzystania z określonych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej, dostosowania wymagań egzaminacyjnych
i edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia.
Opracowała: Dorota Jaworska-Rydel