Orzekanie
Rodzaje opinii i orzeczeń wydawanych przez zespoły orzekające, działające przy/w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Tomaszowie Maz.,:
- Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wydawane ze względu na:
– niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym,
– niepełnosprawność ruchową w tym afazję,
– zagrożenie niedostosowaniem społecznym,
– niedostosowanie społeczne.
- Orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci/uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim.
- Orzeczenia o potrzebie indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego.
- Orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły.
- Opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (WWR) od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.
Do wniosku o wydanie orzeczenia lub opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wnioskodawca dołącza dokumentację uzasadniającą wniosek:
- opinie wydane przez specjalistów
- zaświadczenia oraz wyniki obserwacji i badań psychologicznych, pedagogicznych i lekarskich
- zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia dziecka wydane przez lekarza specjalistę lub lekarza podstawowej opieki zdrowotnej na podstawie dokumentacji medycznej leczenia specjalistycznego – jeśli do wydania orzeczenia lub opinii jest niezbędna informacja o stanie zdrowia dziecka lub ucznia
- w przypadku uczniów szkół prowadzących kształcenie zawodowe – zaświadczenie wydane przez lekarza medycyny pracy określające możliwość dalszego kształcenia w zawodzie, w tym warunki realizacji praktycznej nauki zawodu
- dokumentację medyczną dotyczącą leczenia specjalistycznego
- poprzednio wydane orzeczenia lub opinie (jeśli takie zostały wydane)
- opinię ze szkoły/przedszkola dotyczącą sytuacji dydaktycznej i wychowawczej dziecka lub ucznia
Na mocy Zarządzenia nr 62/2018 Łódzkiego Kuratora Oświaty z dnia 6 sierpnia 2018 roku orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania, opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole dla dzieci niewidomych i słabowidzących, niesłyszących i słabosłyszących oraz dzieci z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z terenu powiatów: piotrkowskiego ziemskiego, piotrkowskiego grodzkiego, bełchatowskiego, radomszczańskiego i tomaszowskiego wydaje Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Piotrkowie Trybunalskim, mieszcząca się przy ul. Dmowskiego 47 ( tel. 44 646 53 16, 797 893 011 ).
Procedura wydawania orzeczeń i opinii (WWR) przez zespoły orzekające w PP-P w Tomaszowie Maz.:
Orzeczenia/opinie wydaje się na pisemny wniosek rodzica/opiekuna prawnego lub pełnoletniego ucznia, złożony osobiście w sekretariacie poradni (druki wniosków do pobrania na stronie internetowej lub w siedzibie poradni).
Wnioskodawca dołącza do wniosku posiadaną dokumentację uzasadniającą wniosek.
Przewodniczący Zespołu powiadamia wnioskodawcę o terminie jego posiedzenia.
Wnioskodawca ma prawo udziału w posiedzeniu Zespołu Orzekającego.
Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz opinie (WWR) wydaje się najpóźniej w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku; orzeczenia o potrzebie nauczania indywidualnego wydaje się w terminie 14 dni od złożenia wniosku.
Orzeczenie/opinię wnioskodawca odbiera osobiście w sekretariacie poradni, po uzyskaniu informacji, iż dokument jest gotowy do odbioru.
Wnioskodawca może wnieść odwołanie od otrzymanego orzeczenia do Łódzkiego Kuratora Oświaty, za pośrednictwem zespołu, który wydał orzeczenie, w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia.
Zespół Orzekający Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Tomaszowie Maz. wydaje orzeczenia oraz opinie (WWR) dla dzieci i uczniów uczęszczających do przedszkoli, szkół i ośrodków, mających siedzibę na terenie działania Poradni.
W przypadku dzieci i młodzieży, które nie uczęszczają wyżej wskazanych placówek, orzeczenia i opinie wydają zespoły działające w poradniach właściwych ze względu ma miejsce ich zamieszkania.
opracowała: Katarzyna Tomala